CEIP MONTCABRER (MURO DE L'ALCOI)


Les coses de cada dia

conten secrets

a qui sap observar-les

i escoltar-les.

Gianni Rodari

dijous, 26 de febrer del 2015

Tallers pares i mares

Esta vesprada hem tingut tallers de pares i mares i ho hem passat molt bé!
Ens hem fet un llibre mòbil, hem cosit, ens hem fet el nostre propi volcà amb el qual hem experimentat i ... ens hem decorat les magdalenes de monstres!!!






dimecres, 25 de febrer del 2015

fem magdalenes

Hui ha estat un dia molt emocionant ja que la mare de Neymar amb l'ajuda de la de Leyre han vingut a ensenyar-nos a fer magdalenes. I les hem fet de colors!!!
Demà, en tallers de pares i mares, les decorarem fent-los cares de monstres!!! Ja us ensenyarem els resultats!


Fem fòssils

Hem estat veient que els dinosaures es van extingir. I què ens ha quedat d'ells? Doncs els fòssils! Els fòssils són restes orgàniques o empremptes de plantes o animals.



Nosaltres hem decidit fer els nostres fòssils. Amb un dinosaure que tenim, hem fet la seua emprempta en plastilina i li hem abocat guix. Ara ho deixarem secar i demà veurem el resultat:



+


diumenge, 22 de febrer del 2015

TALLERS PARES I MARES - ESPANTAMONTRES

Ja portem tres tallers de pares i mares. Al llarg d'estes tres setmanes ens hem elaborat jocs matemàtics, llibres mòbils i manualitats sobre els monstres i les emocions.

Pel que fa a les manualitats dels monstres, ens hem elaborat un POT de les emocions, un MENJA PORS, on els xiquets i xiquetes poden llençar dins totes les por que tinguen, i finalment esta setmana ens hem fet un ESPANTAMONSTRES molt divertit. Se'l poden posar a la tauleta de nit i si tenen cap por fer-lo sonar ja que aquesta se n'anirà.



Gràcies als pares i mares que feu possible els tallers!!!

dimecres, 18 de febrer del 2015

LA VELLA QUARESMA

Comença el compte enrere per a les vacances de Pasqua i la Vella Quaresma ja està ací. Set cames té i set li n'hem de traure, una cada dimecres. Hui ja li hem llevat la primera...


Si voleu vore el conte de la Vella Quaresma i el Rei Carnestoltes punxeu al següent enllaç:



Volcans

Continuem amb els volcans. Hui hem estudiat com es va formar la Terra tal i com la coneixem ara a partir d'un continent gegant anomenat Pangea i quines són les parts del volcà.



dimarts, 17 de febrer del 2015

VOLCANS

El projecte dels monstres ha derivat en els dinosaures, i dintre d'este volíem saber què són els volcans i com es va formar la Terra. Així, hui hem estat explicant la formació de la Terra, les seues capes i com els volcans són orificis per on ix la lava i es formen muntanyes.

Així, hem realitzat el següent experiment:

INGREDIENTS





i colorant, en este cas com no teníem roig hem posat blau


EXPERIMENT (no puc girar el vídeo)


dilluns, 16 de febrer del 2015

JOCS POPULARS: "PASSAR CERETA"

El divendres de matí, dia de Carnestoltes, vam anar a l'Era a jugar a "Passar Cereta". Va estar un matí molt divertit, jugant a acaçar-se i salvar-se. I per acabar-ho d'adobar, vam comprar xurros i ben mulladets amb súcre se'ls vam menjar!!!

SETMANA DE CARNESTOLTES

La passada setmana vam viure uns dies de festa, balls i alegries: la setmana de Carnestoltes. 
El dilluns, el Rei Carnestoltes ens va indicar que cada dia havíem de vindre amb alguna consigna:
- una cosa al cap
- una cosa al cap i pintats
- una cosa al cap, pintats i ben mudats

Finalment va arribar el divendres, dia esperat per tots els xiquets i xiquetes, per poder convertir-se en...autèntics monstres!!!

dimarts, 10 de febrer del 2015

JOCS POPULARS DE MURO: EL MOCADORET

El passat divendres vam encetar un nou projecte: a partir d'ara cada divendres anirem a un parc de Muro per jugar a un joc popular del nostre poble.
El passat divendres vam començar per anar a la Plaça Palacio a jugar al Mocadoret. Ara ja sabem un joc nou!
Ho vam passar d'allò més bé!


LA SORPRESA DE POL I EL CONTE DE LA TORTUGA

Esta setmana la sorpresa de Pol ha estat un encert ja que justament la setmana passada vam contar un conte sobre les emocions relacionat amb la seua sorpresa.


Es tractacta d'una tortuga que...

VET AQUÍ QUE UNA VEGADA HI HAVIA UNA TORTUGA PETITA QUE NO LI AGRADAVA L’ESCOLA. ES DEIA TORTUGUETA. ELLA EL QUE VOLIA ERA QUEDAR-SE A CASA O BÉ ANAR A VOLTAR TOT EL DIA PEL CARRER.LA TORTUGUETA PENSAVA QUE ERA MASSA DIFÍCIL PROVAR D’ESCRIURE, MASSA DIFÍCIL LLEGIR LLIBRES O FER MATEMÀTIQUES. LI AGRADAVA MOLESTAR ELS SEUS COMPANYS, PRENDRE’LS EL LLAPIS, AMAGAR ELS FULLS… NO LI AGRADAVA COMPARTIR I NO LI AGRADAVA ESCOLTAR ELS SEUS MESTRES. TROBAVA MASSA DIFÍCIL SEGUIR LES NORMES DE L’ESCOLA. TAMBÉ TROBAVA MASSA DIFÍCIL NO ENFADAR-SE.
CADA DIA LA TORTUGUETA ES DEIA A ELLA MATEIXA QUE INTENTARIA NO POSAR-SE EN PROBLEMES. PERÒ CADA DIA S’ENFADAVA, SE SENTIA FRUSTRADA I LLAVORS FEIA ALGUNA COSA QUE NO HAVIA DE FER I JA TENIA PROBLEMES. SENTIA COM SI NO TINGUÉS CONTROL SOBRE EL QUE FEIA. 
LES ALTRES TORTUGUES NO VOLIEN JUGAR AMB ELLA  I
LA TORTUGUETA ES VA COMENÇAR A SENTIR SOLA I DOLENTA. 

UN DIA QUE LA TORTUGUETA SE SENTIA PITJOR QUE MAI ES VA TROBAR AMB LA TORTUGA MÉS GRAN I MÉS VELLA DEL SEU BARRI. ERA LA TORTUGA SÀVIA QUE TENIA MES DE 200 ANYS I SABIA MOLTES, MOLTES COSES. LA VELLA TORTUGA SÀVIA VA PREGUNTAR A LA TORTUGUETA:
“ÉS QUE TINC UN PROBLEMA MOLT GRAN. SEMPRE QUE ESTIC ENFADADA O FRUSTRADA NO EM PUC CONTROLAR. SEMPRE ESTIC AL MIG DE BARALLES I
EM SEMBLA QUE NINGÚ  M’ESTIMA” 
LA VELLA TORTUGA SÀVIA ERA MOLT AMABLE I VA VOLER AJUDAR
LA TORTUGUETA

–“MIRA –LI VA DIR- ET DIRÉ UN SECRET. LA SOLUCIÓ DELS TEUS PROBLEMES LA TENS TU. LA SOLUCIÓ ESTÀ AMB TU, VAGIS ON VAGIS”.   
LA TORTUGUETA NO HO ENTENIA. – “ÉS LA TEVA CLOSCA, LA TEVA CLOSCA… ÉS PER AIXÒ QUE TENS UNA CLOSCA. SEMPRE QUE ESTIGUIS ENFADADA, O ET SENTIS FRUSRTADA O PREOCUPADA, TU EL QUE HAS DE FER ÉS ENTRAR DINS TEU”  LA VELLA TORTUGA SÀVIA LI VA EXPLICAR ENCARA MÉS BÉ.- “QUAN SIGUIS DINS TEU, POTS SEGUIR AQUESTS PASSOS:  Em dic a mi mateix/a:  
  1. “STOP”
  2. Respiro fondo
  3. Dic com em sento 
  4. Quin problema tinc. 
- DESPRÉS DESCANSA FINS QUE ELS TEUS SENTIMENTS NO SIGUIN TAN FORTS, FINS QUE ET SENTIS CALMADA” 
LA VELLA TORTUGA SÀVIA VA ENSENYAR A LA TORTUGUETA COM POSAR-SE DINS LA CLOSCA PER CALMAR-SE, TAL I COM ARA JO US ENSENYARÉ (MODELAR)  
HO VEIEU? FEU AIXÍ: CREUEU ELS BRAÇOS PER DAVANT DEL PIT, LLAVORS DIGUEU-VOS A VOSALTRES MATEIXOS STOP, DESPRÉS RESPIRO PROFUNDAMENT, DIC COM EM SENTO I QUIN PROBLEMA TINC. 

LLAVORS LA VELLA  TORTUGA SÀVIA VA DIR: “ARA JA HO SAPS,
LA PRÒXIMA VEGADA QUE TINGUIS PROBLEMES ENTRA DINS TEU I CALMA’T”
 A LA TORTUGUETA LI VA AGRADAR LA IDEA I HO VA VOLER PROVAR (“ARA HO PROVEM TOTS”) 
L’ENDEMÀ, A L’ESCOLA, LA TORTUGUETA ESTAVA FENT FEINA QUAN UN COMPANY ES VA POSAR A MOLESTAR-LA. VA SENTIR COM ES COMENÇAVA A ENFADAR I JUST QUAN ANAVA A PEGAR-LO ES VA RECORDAR DEL QUE
LA VELLA SÀVIA TORTUGA LI HAVIA DIT.
LA TORTUGUETA SABIA QUE ESTAVA ENRABIADA I ES VA VOLER CONTROLAR, AIXÍ ÉS QUE VA POSAR ELS BRAÇOS, EL CAP I LES POTES DINS LA CLOSCA. LLAVORS ES VA DIR A ELLA MATEIXA “STOP”, VA RESPIRAR PROFUNDAMENT I VA DIR “ESTIC ENFADADA I ALGÚ M’ESTÀ MOLESTANT!”
LA TORTUGUETA ESTAVA CONTENTA DE VEURE QUE ERA AGRADABLE ESTAR DINS SEU, QUE S’HI ESTAVA BÉ. AVIAT ES VA SENTIR TRANQUIL.LA. QUAN VA SORTIR ES VA QUEDAR SORPRESA DE VEURE QUE LA SEVA MESTRA ESTAVA SOMRIENT. LI VA DIR QUE SE SENTIA MOLT ORGULLOSA D’ELLA.  
AIXÒ, LA TORTUGUETA HO VA PRACTICAR UNA VEGADA I UNA ALTRA I UNA ALTRA, MOLTES VEGADES. SEMPRE QUE SENTIA QUE ALGUNA COSA
LA PREOCUPAVA, ES POSAVA DINS LA CLOSCA I ES CALMAVA. QUAN ALGÚ
LA PEGAVA O L’EMPIPAVA, O QUAN LA FEINA DE L’ESCOLA ERA MOLT DIFÍCIL PER ELLA, ANAVA DINS SEU I DESCANSAVA.
LA TORTUGUETA SE’N SENTIA MOLT ORGULLOSA. 
DESPRÉS D’UNES SETMANES, LA TORTUGUETA VA DESCOBRIR QUE ALS SEUS AMICS ELS AGRADAVA JUGAR AMB ELLS I QUE LA FEINA LI SEMBLAVA MÉS FÀCIL. SE SENTIA FELIÇ.
LA TORTUGUETA MAI MÉS VA PENSAR QUE ERA DOLENTA.  

LA PERRUCA DE LUCA

Esta vesprada hem tingut un taller de Coeducació: "La perruca de Luca". Ha consistit en un conte on ens han trencat tots els nostres estereotips...

LLETRES I NÚMEROS PER L'ENTORN

Hui hem estat parlant que hi ha lletres per tot arreu i sobretot a les etiquetes del menjar. Estes serveixen per saber què comprem.


dijous, 5 de febrer del 2015

DINOSAURES

Dintre del projecte dels monstres estem capficats ja amb els dinosaures. Ja hem aprés les següents coses:

- Dinosaure significa Rèptil Terrible
- Tenen quatre potes i la pell rugosa
- Naixen dels ous, són ovípars

Continuem investigant...

EDUCACIÓ VIAL

Hui hem tingut Educació Vial. Miguel, el policia del poble, ha vingut a explicar-nos que cal anar sempre en el cotxe en la cadireta i amb el cinturó passat.
També ens ha explicat que, com ja som fadrins de quatre anys, ja hem de saber-nos els nostres noms i cognoms i la nostra adreça per si ens perdem. Això està més que sabut. Tanmateix hauríem d'aprendre'ns el número de telèfon dels pares o portar-lo en un paperet a la butxaca per si ens perdem.
També ens ha ensenyat el número d'emergències (112) per si algun dia tenim un problema.

NEU

Ahir va estar un dia molt emocionant ja que ens va nevar una miqueta!!! Allà les deu del matí, mentre estàvem a l'aula treballant sobre com naixen els Dinosaures vam mirar per la finestra i queien volves!!! Ràpidament ens vam posar la jaqueta i els barrets i vam eixir al pati molt contents i emocionats.

Plantem floretes

El pot dels bons moments ja està funcionant i en ell els xiquets estan portant un munt de coses que volen compartir amb tots els amics.
Esta setmana Joel havia plantat floretes amb la seua mare i ens va portar llavoretes dintre del pot del bons moments.
Així hem estat mirant què calia i hem plantat les floretes:






Ara hem de tenir una miqueta de paciència, regar-ho i cuidar-ho perquè ens isquen les floretes.

diumenge, 1 de febrer del 2015

LA PAU

El divendres, a pesar del vent, les dues escoles de Muro i l'Institut ens vam reunir tots junts al Matzem per celebrar el dia de la Pau.
Va estar un matí molt emocionant amb manifestos per la Pau, ballant el "Vaixell Cap a Grècia de Lluís Llach"i el xa-xa-xa amb "Let's get loud" i finalment vam cantar la cançó de la Pau d'aquest any.

Este és el vídeo del 2013
Vaixell Cap a Grècia